söndag 8 januari 2017

Lugnet före!

Hej!

Förkylningen börjar väl ge me sig, har börjat köra igång lite smått igen. Fast än så länge inte på cykel. Mjukstartade med en gympass igår, märks att det var ett tag sen ont i hela kroppen idag, jävla träningsvärk, det är ju helt värdelöst att tvingas ha ofrivilliga vilodagar. Idag har de blivit ett cirkelfys, skönt ändå att få köra ur hela kroppen men det var tungt så märks verkligen att man inte gjort något på nästan 2 veckor.

Tänkte köra ett pass till senare ikväll då på cykeln i garaget när man fått barnen i säng=)

Lugnet före stormen, ja för i morgon så drar jag ju igång med programmet från Aktivitus, kommer bli fantastiskt jobbig men det kommer med stor säkerhet att hjälpa mig till att bli en snabbare cyklist.
Kommer att försöka följa programmet och inte missa ett enda pass, lyckas jag med de så kommer det att vara helt andra siffror på nästa test!

Fram till förkylningen så tycker jag ändå att träningen gick bra och att framsteg gjordes så lite bra har man väl ändå gjort.
När det gäller cykelspecifika övningar så är man ju relativt ny på detta område, visst jag har spelat hockey nästintill hela livet men den träningen har ju inte bestått av dessa högintensiva intervaller dag in o dag ut.
Så känns skönt att ha detta program från Aktivitus som enbart är baserat på cykling såklart.

Jag tror iaf på detta och kommer inte vika ner mig, nu ska jag bli snabb=)

Så häng gärna med på denna resa!

Instagram: kristoffergross

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar