söndag 14 augusti 2016

Rapport Cykelvasan 2016!

Sådär nu är man på hemma plan igen efter en weekend uppe i Sälen med bror min och den stora Cykelfesten som har varit! Har varit fina dagar,emellan åt lugna o emellan år hektiska!

Var grymt nervös inför årets Cykelvasa, varför vet jag inte men tror de kan bero på att jag inte riktigt hade koll på tävlingsformen då jag inte hade tävlat sedan Ränneslättsturen. Kände mig samtidigt väldigt omotiverad till att åka tror det har ett samband med raden ovan.
Sen gjord ju inte vädret dagarna innan de så mycket böttre heller, men döm om min förvåning vilket kanon väder de blev.

Var inte heller så jättenöjd med min fålla heller, hamna i startled 4 vilket beror på den kassa säsong som jag har haft.
Men det går att åka fort där också d vet jag!
Iaf så rulla ner till starten för att hasa in hojjen där, var ute i god tid tyckte jag iaf men tydligen så var det alldeles för många som var ute i ännu mer god tid än mig, var ju fullt i 4 när jag kom så hamna så långt bak man kunde:), toppen ju:)

Starten går iaf o försöker jobba mig framåt i fältet uppför backen o kommer rätt snabbt ikapp ledet framför!
Som jag sa var väldigt nervörs för formen men kändes förvånansvärt bra uppför backen iaf så lätt de rulla på o försökte åka så fort jag kunde!
Orkar inte skriva om hela loppet:)

Hade en lite plan iaf som höll rätt så länge men inte hela vägen fram, så tyvärr är inte formen helt där jag vill att den ska vara!
Slog iaf tiden från förra året med 3 min vilket jag förstås är glad över, men nöjd de är jag nog inte!
Var kanske de igår men nu såhär efterhand så är jag inte de! Hade en mål tid på 3 timmar o missade den med 12 min vilket jag tycker är för mycket!!

Tiden blev alltså 3:12:30 och en placering på 512 totalt!
Men jag gjorde vad jag kunde:)
Blir nya mål o bättre tider tills nästa år.

/Gross

1 kommentar:

  1. Du kämpar på du mannen. Nästa år tar du 3h, kämpa på����/ David

    SvaraRadera