lördag 29 oktober 2016

Tillbaka!

Hej på er alla kära cykelvänner och annat folk!

Har haft ett långt uppehåll från bloggen med olika anledningar!
Största orsaken var för att jag kände en stor besvikelse över hur säsongen blev, kände att det blev ett stort misslyckande. Slet som ett djur i vintras med många gris pass i garaget som jag tyvärr inte fick den effekt som jag hade hoppats på!

Efter Cykelvasan så lät jag all träning vara, cyklade nog bara 3ggr på 2 månader och då väldigt lugnt fanns verkligen ingen motivation kvar till för träning överhuvudtaget.
Behövde denna vila och bara få vara utan att ha pressen på att träna. Vilket har gett mig ny motivation!

Så nu lämnar vi 2016 bakom oss och blickar fram emot 2017 för det blir det!

Jag har varit igång med vinterträning i 3 veckor nu och den flyter på bra.
Har lagt om träningen en del, vet inte hur mycket jag ska dela med mig om hur jag kommer att träna denna vinter, kanske är bättre att hålla de lite för sig själv denna gång för för att slippa pressen?=) men vi får se, är ni intresserade så fråga gärna=)

Men kan avslöja att jag höjt träningsmängden en del, kommer att träna fler timmar i veckan, låg på ca 7-8 timmar förra vinter kommer nu försöka ligga runt 10 timmar iaf.

Målen då för 2017!

Dom är väl i stort sett desamma som 2016! Om det går och är möjligt att köra hela långloppscupen så är det ett mål, men tror det blir svårt då det är en del långa resor och har man familj så är det annat som behöver prioriteras.

SM är ju ett annat mål, fick tyvärr ställa in båda SM tävlingarna i år!

Sen har vi den berömda cykelvasan, där målet i år var att åka runt på 3 timmar vilket misslyckades totalt med. Men målet står kvar tills 2017 och då ska jag lyckas.

Och framför allt försöka ha så kul det bara går och kanske inte tänka för mycket utan bara köra=)


Sen är de ju delen med samarbetspartners och det är en viktigt del om man ska kunna satsa då denna sport inte är helt gratis.

Kan med glädje meddela att jag kommer ha fortsatt samarbete med  Fairing Sports Nutrition
Gå gärna in på Fairings sida och kika på deras fantastiska produkter,klick på länken här under.



Nordic Trade ger mig också förtroendet för 2017 vilket förstås är riktigt kul. Tackar Fredrik så hjärtligt för detta!

Nordic Trade säljer mycket bra produkter, så som skor, hjälmar kläder och mycket mer, klicka in på länken för att titta på deras utbud av mycket bra produkter!


Jag har själv valt iår att inte ha så många partners, men någon/några kommer med säkerhet att dyka upp här framöver så håll utkik.

Vad jag kommer att åka på för cykel eller vilket "Team" jag kommer att åka för kommer det att komma mer info om så småningom. Men vad som än händer och sker så kommer det att bli bra!

Är ni nyfikna och intresserade så håll utkik här på bloggen och även på andra sociala medier som Instagram och facebook!
Följ mig gärna på dessa

Instagram: kristoffergross
Facebook: Kristoffer Gross

Ska försöka hålla bloggen vid liv nu=)

Vill tacka min underbara fru som låter mig göra detta, trots att det inte alltid är så populärt=)
Du är guld värd.

/Gross


2 kommentarer:

  1. Lycka till med nästa säsong! Jag förstår precis hur du menar, ibland måste man bara bryta allt för att få tillbaka glädje och motivation. Ska bli roligt att följa dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Jessica! Ja men så är de nog, verkar ju funka iaf:) kul att du vill följa:)

      Radera