måndag 4 juli 2016

Ränneslättturen och Time out!!

Vart ska man börja detta inlägg som mest kommer handla om besvikelse o en enda stor beklagan!

Som sagt igår var de ju Ränneslättturen i Eksjö, var super taggad o hade en bra känsla inför dagens lopp. Men ack så fel jag hade iaf! Fick ju starta i fåll 3, för att ens försöka få en bra placering i min klass eller överlag så Fick kämpa på i början för att jaga placeringar! Kände rätt snabbt efter start att detta kommer bli en hemsk dag. Höll i ca 2 mil sen dog jag o resten är historia!  Är väldigt besviken över min insats o kommer nog vara det ett tag framöver!

Har även bestämt mig för att ta en time out från allt tävlande en tid framöver då kroppen säger ifrån igen tyvärr! Kommer fortsätta att träna men kommer att göra stora förändringar i min träning o se om de kan få fart på saker o ting.

Det får räcka så för idag!!!

/Gross

4 kommentarer:

  1. Trist när det går sämre än man vill, men i dom situationerna gäller det att utvärdera. Vilket du verkar göra.. Men ett tips kan vara att släppa på kraven ett tag, och tävla för att träna. Då får man testa hur kroppen funkar och kanske testa olika förberedelser och taktiker under loppen, utan att stirra på resultatet..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Ja de är en frustrerande känsla, när man inte riktigt vet vad man ska göra! Men ska lägga om träningen lite se hur de känns efter en tid! Tackar hjärligt för tipsen, kommer att laborera runt lite😉

      Radera
  2. Håller med Samuel. Vi agerar allt för mycket mentalt men glömmer helt bort att kroppen har ett eget liv och begränsningar. Till slut säger kroppen stopp hur mycket än huvudet vill. Tyvärr ett generöst problem i västvärlden där sinnet premieras och inget fokus på kroppskännedom.

    Pröva att släpp kraven ut och ha kul när de känns rätt i kroppen. Njut. De ska vara kul.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Robert! Ja så är de ju tyvärr, till slut så blir det roliga tråkigt o där har jag dessvärre hamnat nu. Vet att jag kan åka fort o det gör de hela mer frustrerande! Men som du skriver o även som Samuel skriver så kommer jag att släppa lite på min kravprofil o hitta glädje o även kasta om lite i träningen så hoppas jag att de ska få vägen sen😉

      Radera