onsdag 6 juli 2016

Onsdagscup Nummer 3!!

Så länge varade den time outen, Stavas de så?=) skit samma.  Onsdagscupen är Onsdagscupen o den vill man inte missa även hur dåligt allt annat är just för tillfället. Men kommer som sagt inte åka några andra tävlingar på ett tag. På något vis så går de bra att åka fort under en kortare tid, som tex på Onsdagscupen. Denna TT är väldigt bra o mycket ansträngande, mycket bättre träning går ju inte att få.

Stod hela 26 cyklister på startlinjen mycket roligt med detta intresse. Knep en tredje plats idag igen, känns som att man är den evige trean. Vann gjorde den urstarke Anders Cederberg från Eksjö ck o tvåa kom Peter Alvarsson från Kisa SK, dessa två är omöjliga att slå=)

Kan ju skriva lite om loppet även att jag har berättat hur det gick redan=)

Starten går och Cederberg sätter upp ett rasande tempo vilket jag hakar på. Vi drar ifrån resten av startfältet o ligger ensamma någon km innan Alvarsson och Calle Nelson också han från Eksjö CK kommer ikapp oss. Det är vi fyra som följs åt första halvan av loppet, när vi ska ut på loop 2 så hoppa min kedja, jag har inget flyt med kedjor den saken är säker. Blev rätt less o bryt ihop en smula där, visste hur jobbigt de skulle bli att försöka jobba ikapp dom tre framför mig som drog iväg som avlöningar. Men iaf bet ihop passerade målet för varvning av första varvet o går ut på varv två, är rätt trött då o lite dåligt med energi. Men tar mig i kragen o ökar tempot en smula o bestämmer mig för att försöka jaga ikapp, går de så går de var tanken då. Kommer ifatt Calle efter några km, lagom tills vi kommer ut på en grusväg där vi hjälps åt, han drar en bit o jag drar resten=) Men ingen Cederberg eller Alvarsson i sikte. Men försöker att gasa på så gott de går iaf med Calle hack i häl.
Misstänkte med ett par km kvar till mål att det skulle bli jämnt mellan Calle o mig, väntade länge på att han skulle försöka gå om o dra ifrån, men det gjorde han inte utan det blev en rafflande spurt där vi hamna på lika tid=)

Som sagt mycket kul race detta Onsdagscupen så har ni vägarna förbi första Onsdagen i nästa månad tveka inte på att kika förbi, tror det är nästa månad igen får kolla upp de så jag inte ljuger.

Sen ska jag erkänna att såklart är de ju bra för självförtroendet med en tredje plats, det är ju ett litet bevis iaf.

/Gross

Foto: Anders Lennartsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar