lördag 9 juli 2016

Lååååååångt idag!

Jag skapade ju en Facebook grupp för en tid sedan som heter Cykl MTB i Hultsfred för att få igång intresset lite här i byn. Var nu ett tag sen vi var ute ett gäng o cyklade tillsammans, men idag så hade det anordnats en tur:)
Vi startande kl 10 utanför Ica mathuset här i Hultan, tror vi var 10 eller kanske 11 stycken som gav oss iväg. Såklart är de ju jätteroligt med så många glada cyklister. Var blandade nivåer på alla, men detta är ju mest för att de är trevligt:) sen är de ju alltid svårt tycker jag iaf att hålla igen dör de går att åk fort. Jag valde att trycka på lite extra i uppförsbackarna bara för att få lite extra träning i mina sega ben.

Vi började turen med att cykla en bit på Lönneberga leden, fantastisk kul cykling, o nya vägar för en annan. Konstigt att man aldrig cyklat där tidigare, fick upptäcka jätte mycket nya fina vägar/stigar att på idag.
Vi fortsatte sedan ner mot Målilla i skogarna då förstås, stannade även på vägen på för vätskepåfyllning.  Jag förkortar rundan lite här r jagbakrovet vet inte vad all ställen heter som vi passera o orkar inte hämta cykeldatorn som för övrigt dog efter några timmar, hade glömt att ladda den. Men iaf från Målilla vi G o B Arena, Dackarna speedways hemma arena så förflyttade vi oss till skogen o då menar jag skogen för där vi hamna fanns iaf ingen väg eller stig att cykla på:) som tur var så hade vi med oss folk med bra kartor som kunde guida oss ut till en grusväg som tog oss till Järnforsen  där blev ett fika stopp på en utav oss cyklisters jobb, toppen helt enkelt:) I med lite kaffe o macka så fick vi ny energi som skulle ta oss hemåt. Från Järnforsen o hem hade vi väl va  2,5-3 mil vet inte säkert hur långt. Km sammanfatta denna dag på sadeln som väldigt rolig med mssa glada o hårt kämpande cyklister:)

Vi skrapaade ihop 9 mil, var hemifrån i ca 6 timmar så var verkligen en heldag på hojjen o de behöver jag för framtida tävlingar,
Så tack alla ni som var med idag alla var super starka:)

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar