tisdag 17 maj 2016

Tisdags race i Västervik!

Härligt att fler klubbar börjar anordna lite träningstävlingar. Ck Wimer som är min "moderklubb" inom cyklingen har första Onsdagen i månaden i 5 månader ett race på den 1 mil långa MTB banan som ligger i Södra vi. man kör då 2 varv. Den har blivit populär denna så kallade Onsdagscup, väldigt kul o sjukt bra träning är de=).

Ikväll så var det dax att testa på Västerviks (Tjust bike and running club) Tisdagscup.
Hade inte den bästa uppladning inför detta lilla lopp, kom iväg hemifrån senare än vad jag hade tänkt. O självklart så var de vägbygge på vägen. Så var väl framme 10 min innan start skulle jag tro. Ingen uppvärmning o ingen rek av banan bara tuta o köra.

Börjar ju bra iaf, försöker hänga på Stefan Carlsson från Kolmården MTB så gott de går, gick ett tag iaf sen tappa jag han ur sikte vilket inte är så konstigt=) är liksom lite skillnad på nivå=) Han är otroligt snabb. Och eftersom jag inte hade någon vidare koll på hur banan gick o att några tråkiga individer hade saboterat banan genom att plocka bort skyltarna, tråkigt att folk inte kan låta bli saker, så körde jag ju givetvis fel. Tappade massa tid så klart o dom andra som körde rätt var ju en bit framför=) Shit happens. Första varvet vart ju ingen tid o skryta med direkt, utan fick jobba mig upp lite på andra varvet iaf då jag hade lite mer hum om banan.

Jaja så kan de gå ibland om man inte är uppmärksam, men vi tar nya tag nästa race istället=)

Mycket rolig bana med mycket single tracks o många kluriga partier.

Tackar Tjust brc för ett bra arrangemang.

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar