lördag 14 maj 2016

Billingeracet!

Hej på er!

Var visst ett tag sen man skrev här, har varit lite annat att lägga fokus på.
Var ju på Rhodos förra veckan och hade det alldeles underbart med familjen.
Vilade hela den veckan ifrån cykling men körde istället löpning och löpintervaller för att hålla igång iaf.

Ska gnälla lite om mina ben igen, har ju haft stora problem med den inre breda lårmusklen, har knappt kunnat cykla på sista tiden då det har gjort ont vid belastning. Att cykla uppför har inte gått då det har gjort ont och blivit extremt stumt. Så därför var jag ytterst nära att inte åka Billingen idag,
Hade i Måndags bestämt mig för att inte åka tävlingen pga dessa skit ben. Men sen fick jag ett tips från en kamrat om en kille som utför nervmanipulation. Kontaktade honom och fick en akut tid.  Så var där i Onsdags och fick en behandling. Jävlar rent ut sagt vad ont de gjorde MEN tror de eller ej, på torsdagens träningspass och sista chansen att bestämma sig återigen för tävling så var smärtan borta. Kände ingenting var som två helt nya ben med massa power i=) Så då blev de till att åka på tävlingen.

Jaha hur gick de då på racet idag?
Var fortfarande nervös över hur mina ben skulle kännas då dom som sagt inte alls känts bra på sista tiden trots att de kändes bra på torsdagens pass så. Starten går och vi börjar med att klättra mot toppen på Billingen i Skövde. Hänger med bra och allt flyter på och känns väldigt bra måste jag säga.
Men så når vi ca 3 mil då smäller de till på hojen och kedjan går av, bara för att det känns bra för en gångs skull så ska materialet strula. Första tanken var bara att bryta, luften och motivationen flyg ur mig fullständigt. Se folk passera i massor o man ser tiden tickar på var inte alls kul.
Men iaf bestämde för för att kapa en länk o sätta ihop skiten igen. Sagt och gjort upp på hojen o börja jaga. Fortfarande med taskig motivation och den kom aldrig åter under loppet då jag insåg rätt snabbt att jag aldrig skulle kunna jobba ikapp de jag tappat. så efter detta siktade jag bara in mig att att ta mig i mål på en hyfad tid iaf, Vet inte vilken tid eller placering jag fick då något hänt med min tidtagning tydligen. Så återstår och se om dom kan fixa till de.

Nu laddar vi om och tränar ännu hårdare tills nästa race då ska jag vara topp 10 iaf.

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar