onsdag 8 juni 2016

Läges rapport!

Jaha Hej!

Börjar väl som jag har gjort dom senaste inläggen att de blir väldigt glest mellan inläggen nu:) 

Men tänkte iaf skriva en liten läges rapport om hur de går för mig med tävling o träning, hoppas de finns lite intresse kvar att följa trots dessa glesa inlägg. 
Anlednings till att jag har hållet uppe lite med bloggen är helt enkelt att tidens inte har funnits till just nu, 3 barn, heltidsjobb och en villa som måste tas hand om också. Så den senaste tiden har varit lite pill med huset, har bland annat byggt ett staket så kvällarna har gått till de!  

Nu vet ni lite vad som händer:)

När de gäller cyklingen så går de lite kärvt fortfarande. Säsongen har inte blivit riktigt som jag hade hoppats på men vet att de är långt kvar. 
Jag vet att kapaciteten finns där för de har jag fått bevisat! Körde förra veckan den berömda Onsdagscupen i Vimmerby (södra vi), har kört runt den banan på  tror de är ca 47 min ca som bäst, o den är 2 mil. Men sist så åkte jag runt den på 44:44 min vilken är en bra förbättring. Vart en rolig o bra fight mellan Anders Cederberg, Peter Alvarsson o mig. Vi höll ihop från start o nästan hela vägen fram till mål är de återstår ett halvt varv så sticker starke Anders iväg o Peter o jag kampas om andra platsen. Kände att jag hade kraft o energi kvar att försöka få om Alvarsson men han svarade snabbare än blixten:) så tänkte att jag väntar o gör ett försök till när vi kommit upp för sista backen, MEN då från ingenstans så känner jag att de börjar bli någon form av illamående o kräket var uppe snabbare än jag han tänka. Så där tappa jag Peter:)! Ska erkänna att den maten jag laddade upp med innan jag åkte var nog inte den bästa att äta innan ett sådan intensivt lopp:) käkade nämligen en halv pizza precis innan jag åkte vilket jag INTE kommer att göra om:) 

Körde ju även cykelrallarn i söndags, eller försökte iaf.  Vaknade på natten o var snustorr i halsen o täppt. Men somnade om o vaknade sedan igen när de var dax att gå upp o ge sig iväg till Jönköping för start. Kände inte alls för att tävla denna dag, var seg o kom aldrig in i något härligt tävlingsmode. Var i god tid o satte mig i omklädningsrummet r jag somnade till en stund. Blev inget piggare men tänkte att de kommer att gå bra iaf. Starten går o de känns ändå rätt bra till en början, men efter 2,5-3mil så dog jag helt. Det tog tvärstopp helt enkelt. Kände direkt att de är något som inte stämmer för tog jag i så höll jag på att spy o näsan blev mer o mer täppt o jag mindre o mindre syre fick. Så bestämde mig för att bryta tävligen vilket satt jävligt hårt o långt inne. Men ville inte plåga mig i onödan. Något skit var de i kroppen iaf för nu är jag inte så pigg o dagen efter var jag dyng förkyld:(  

Har ju anmält mig till Lida loop på söndag men får se hur de blir med:( 
Förhoppningsvis så kan jag åka men de återstår att se.

Nu vet ni att jag lever o fått lite rapport iaf, ska föröka få till fler inlägg:)

/Gross 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar