tisdag 9 februari 2016

Massage!

En gång i månaden kommer en massör till jobbet, vilket är väldigt uppskattat. Sist hon var så körde vi igenom benen men kände att resten av kroppen behövde sig en behandling även den. Så var ner till Hultsfreds muskelvård igår kväll, skönt är de ju alltid med massage. Men som sagt så är kroppen rätt sliten just nu. Musklerna hänger inte heller riktigt med, hon hade väldigt svårt att få igång blodflödet på ryggen. Var bara att lägga sig ner under laserbehandling en stund.

Jag har alltid varit noga med stretching men tyvärr på senare dagar eller under denna period av vinterträning så har den kommit lite i skymundan. Vilket jag ångrar  o irriterar mig över nu att jag inte skött den tycker inte om att vara stel.
Vissa hävdar att stretching inte behövs o andra hävdar att de behövs. Om det behövs eller ej låter jag vara osagt men jag rekommenderar att man sköter stretchingen. Det är ju bra mycket skönare att vara rörligare än stel=)
Så nu blir det till att börja sköta den ordentligt igen.

Idag kommer jag att ta en vilodag, dels för att förkylning är tillbaka, och dels för att min massör rådde mig till att vila då hon tyckte att mina muskler var så pass slitna. 
O jag känner mig sliten o allmänt trött så de är nog idé att ta en vilodag.

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar