lördag 17 december 2016

Uppe med tuppen och Tidningen!

Hallo!

Klev upp tidigt idag för att hinna med det distanspass som skulle avverkas. Kl 07:00 gav jag mig iväg för att sedan vara hemma igen efter 3h.

Börjar ju sådär bra, redan efter 20 min ca så vurpa jag, cyklade på en grusväg som inte var ett skit grusig utan mer som en jäkla isbana. Eftersom det var mörkt ute vid den tiden så var sikten sådär, hade förstås lampa på men iaf. Försökte hålla mig så långt ut på kanten jag kunde, men av någon konstig anledning får jag för mig att byta spår, tänkte att jag skulle cykla i mitten av vägen för det såg bättre ut. Jaha o där låg jag, han inte reagera förens jag låg på backen. Landade iaf i mittev av vägen där de fanns lite grus/sten, så tog emot mig med ena handen som träffade en stor sten, o det gjorde jäkligt ont. så kul att cykla med smärta i 2 timmar och 40 min, hade svårt att hålla i styret då det var benet vid tummen (dålig förklaring) som fick ta smällen. Så nu sitter man med en öm o svullen hand o bara hoppas på att det ger med sig. Ska nog köpa dubbdäck=)
När jag sedan cyklar vidare o vrider på huvudet så ser jag mellan 10-15 vildsvin som springer på åkern bredvid mig, både stora och små, antar att dom var lika rädda som jag=)

Förutom det så gick det helt okej med passet, körde lugnt o kontrollerat som man ska vid ett distanpass. Kroppen känns bra o träningen flyter på precis som jag vill.



I torsdags hade vi lite pressfotografering med Teamet för lokaltidningen, pressfotografering=) ja de låter proffsigt men kom inte på nått annat=). Även lite intervjuer med oss åkare, känns väldigt roligt att få vara med om detta, att få förtroendet att åka för detta nystartade team, o detta år så ska vi lyckas det kan ni ge er på. 




Här är artikeln från Vimmerby tidningen.





Här står vi 3 åkare.
Från vänster 
David Landberg        Kristoffer Gross        Peter Tunek



Så följ oss o stötta oss i vår/sommar, och även nu i vinter då träningen verkligen är pain in the as.
Vi behöver massor med stöd=) 

Följ även mig och mitt äventyr på Instagram:
kristoffergross

Så nu kör vi på riktigt=)

/Gross





4 kommentarer:

  1. Bakrunden av din blogg är sämsta som finns. det gör din blogg jätte svårt att läsa. Har du inte tänkt att ha något snyggare?

    SvaraRadera
  2. Hej! Ska se vad jag kan hitta på då! Uppskattar din ärlighet:)

    SvaraRadera
  3. Hej! Mycke enklare att läsa nu:) Tack! Lycka till med träningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! härligt=) vill ju inte förlora läsare pga bakgrunden såklart man ändrar=) Tack så mycket!

      Radera