söndag 20 november 2016

TrainerRoad och coach!

Hallo!

Såhär är de, skrev ju lite om Spinningcykel vs Trainer, nu har jag iaf gjort mig av med spinningcykel och införskaffat mig en Tacx Smart trainer.
Varför gjorde jag inte det från första början? Det är ju en sådan oerhört skillnad att träna när allt sköts per automatik=) Bra mycket roligare dessutom, så nu kör jag via trainerroad som är ett fanatiskt smidigt program, kommer även inom en snar framtid att fixa Tacx Advanced programvara för att köra lite banor o dylikt. Inser att detta får mig att framstå som att jag lever i sten åldern och har upptäckt framtiden=) Faktum är den att jag har vetat om dessa saker länge men har bara inte fått tummen ur och införskaffat mig de=)

Men ju hårdare man satsar ju bättre koll måste du ha på vad du gör för något, allt blir ju så extremt mycket lättare att utvärdera. Går säkert jättebra att sitta o träna på en spinningcykel men du har liksom ingen koll på tyngd/watt, kadens , puls osv. Visserligen så körde jag med min Polar v650 med kadens uppkopplad på spinningcykel, men för varje intervaller så blir ju watten inte desamma eftersom man icke kan se vad man reglerar motståndet på och att gå på känn är inte så enkelt.

Så nu blir de Trainerroad och en Tacx hela vintern, jo kommer såklart att cykla ute med.



Jag kommer även att få coachning framöver av en svensk elitcyklist som kommer att hjälpa mig med träningen vilket såklart kommer underlätta min träning.
Försökte ju förra vintern att lägga upp träning by my self, och även detta år, men känner att det blir liksom inget bra. Ska jag hålla på och cykla och plåga mig själv dag in och dag ut så vill jag åtminstone att det ska ge effekt och att träningen ska bli rätt utförd utan att gå in i någon vägg som så lätt kan ske annars.

Känns extra viktigt att träningen blir rätt denna vintern, kommer att ske förändringar inför nästa säsong, mer info kommer om det inom kort.

Nu far vi iväg på hockey med sonen för att sedan ladda upp för ett 30 min maxtest, bli spännande de=)

/Gross


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar