söndag 24 april 2016

Kolmårdsbiken!

Hallo!

Ja nu är säsongen igång o första tävlingen avklarad, skönt.
Kl 07:00 igår morse satte jag mig i bilen för att styra den till kuperade kolmårdsbiken.
Känslan av nervositet fanns såklart verkar ju vara omöjligt att undvika sånt.
Men drog igår lite bra musik o börja ladda upp o komma in i en liten bubbla så nervositeten la sig lite, man intalar sig vissa saker som att de är inte hela världen om man kommer sist=).

Väl framme, var framme i god tid vilket jag gärna är så man slipper alla stress moment det ska vara lungt o fint innan tävling=)
Har alltid varit dålig på att värma upp innan vilket har resulterat i att första halvtimman av loppen har varit en pest. Men igår värmde jag verkligen upp ordentligt. Var väldigt orolig över hur mina ben skulle kännas under loppet har ju som sagt stora problem med dom just nu.

Starten går och som vanligt så är de ju sådan jäkla fart i början. Men är man förbered på de så är de ju ingen fara.
Hänger med täten länge ligger väl där tills första stigpartiet börjar, då börjar klungan skingras lite. Men iaf känns det väldigt bra såhär långt ligger på lätt växel o de funkar toppen. Men när det börjar bli tyngre o benen börjar få arbeta då känns de inte lika bra längre. Jävla skit ben blir de då.

Fösta loopen är ganska tuff så de är skönt att komma in på andra loopen som är lite snällare o man kan återhämta sig pytte lite.
Sen kommer tredje loopen den är inte alls kul så fruktansvärt jobbig o ha man då ben som inte funkar ja då är de inget kul alls.  Trodde aldrig jag skulle komma i mål med dessa ben.
Men de gjorde jag, kom in på en 9:onde plats och på tiden 2:27 så får väl vara godkänt. Körde runt på 2:57 förra året så lite bättre iaf.

Nu blir de lite lugnare framöver vilket jag tror att mina ben är glada över. Kommer köra några pass denna vecka för att sen vila från cyklingen veckan efter. Då ska familjen Gross till Grekland på lite semester det ser vi fram emot.


Bjuder på denna=)

5 kommentarer:

  1. Inge Gustavsson24 apr. 2016 12:16:00

    Bra jobbat Kristoffer! Synd att semestern infaller under den första onsdags-cupen i Södra Vi för jag tror att du hade blivit farlig där��

    SvaraRadera
  2. Tackar Inge! Ja jag blev lite besviken när jag såg att resan var samtidigt,men som tur är så är de ju 4 onsdagar till o då ska jag va med☺

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Gott arbete Stoffe, vi håller på dig.

    SvaraRadera