söndag 21 februari 2016

Pustar ut!

Gav mig iväg vid sjutiden idag på morgonen för ett distanspass för att hinna med o träna med Malin på Efit.
Härligt väder att cykla i nu med blaskiga vägar på sina ställen och livsfarliga på andra med blankis på=) , men tog mig hem hel o utan vurpa iaf.  3 timmar vart de idag o det kändes rätt bra måste jag säga. Åkte ju självklart på Fujin o den den går som en dröm.

Var bara hem och svida om till andra träningskläder och ladda upp med lite ny energi för att sedan bege sig till KGM-HALLEN för lite Efit. Nu såhär i efterhand hade det nog varit klokare att skita i de passet, man blir rätt mör efter 3 timmar på hojen och Efit är ju inte direkt någon träning med vila☺ körde 4 styck övningar med 8-10 repetitioner i 8 minuter.
Började de 8 st kråkhopp, direkt efter dom 8 var de björngång i 10 meter, sedan 10 meter jämfota hopp och avsluta med 10 situps, upp på benen kuta tillbaka till andra sidan för att börja nästa varv. Detta skulle vi köra i en 8 min lång intervall, och såklart så skulle man hinna köra så många varv som möjligt på dessa 8 min. 
Efter detta var de mage, även det var intervall. Håll igång 20 sekunder vila 10 detta körde man under 4 min.  2 set med sådana var de. Mycket jobbigt😨

Kul de är när man är inne på sista situps
På 8min intervallen o man är helt död o knappt orkar, då lägger sig frun helt plötsligt ner bredvid o börja köra situps trots att hon redan kört färdigt sina, vad fan går hon på?  Är mäktigt imponerad av henne hon klarade detta med bravur☺

Kan summera det hela med att jag är helt slut. Vi hade lovat barnen att fara till Kalles lek och lattjo, vart ingen lek för min del tyvärr. Som tur är så har dom ju varann☺

Måste få gnälla lite på hundägare, har absolut inget emot hundar eller något på de viset utan tvärtom. Men när man kommer på cykeln i fyll fart o det går en lös hund ca 5 meter bakom sin ägare o som dessutom pratar i sin mobil. Denna människa har ingen som helst koll på hunden så jag får mer eller mindre tvär nita för att inte köra på hunden. Ska man ha hunden lös se då till att ha koll på den annars ha den kopplad. Kan även finnas folk som är rädda för hundar.  Jaja nog om de.

Så nu tar vi kväller o pustar ut efter denna dag.

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar