lördag 20 februari 2016

Balans träning på pilatesboll.

Köpte mig en pilatesboll förra helgen. Brukar annars använda en sådan på gymmet, men smidigt att ha hemma då både frun o jag kan använda den.

Men beronde på övningar så kan den vara totalt livsfarlig=) har fått lite inspiration på övningar från Nino Schurter där man står på bollen med ett styre/pinne i händerna o gör knäböj samtidigt.  Perfekt balans träning, men dom första gångerna jag gjorde detta höll på att sluta i total katastrof=) kunde ha förstört mycket. Men nu börjar de ta sig o jag börjar få till de, perfekt=). Det är för övrigt en mycket bra träningspartner som även den kan göra dig trött och vältränad.

Jag stod över träningspassen idag, kommer att ge mig ut tidigt imon för ett långpass på några timmar, och efter det kommer jag att följa med Malin på EFIT (Effektiv Funktionell intensiv träning), vad är då EFIT för något? 
Det är en träningsform som består av korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad.

Så därför valde jag att hoppa dagens löpning. Körde 30 min mage o bål på pilatesbollen istället. 

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar