onsdag 17 februari 2016

Clips!

Kan de vara orsaken till att benen beter sig som dom gör tro? Ändrade positionen på clipsen för några veckor, lyssnade på en podd, där dom bland annat pratade om inställningar på clipsen. Fick då för mig att ändra på mina lite o se hur de kändes, tyckte det kändes bra till en början men sedan kom denna underliga smärta. Nu säger jag inte att de är helt 100 att de beror på, men efter lite funderingar o en tillbaka blick så var de efter ändringen Det uppstod. Kan de bero på de?
Har iaf ändrat tillbaka till den gamla inställningen igen. Kunde iaf ta mig igenom ett pass med fyror igår så de var ju jävligt skönt. Får se hur de känns på kvällens pass=)

/Gross 

3 kommentarer:

  1. absolut kan det påverka hur de sitter. Det behöver inte vara stora justeringar för att det ska "ställa till det"

    SvaraRadera
  2. Jag funderar ändå lite på om du inte tränar för hårt Gross. Känns som du tränar mest intervall och inte så mycket distans? Hade du kört 3 veckor x 10-12 tim med ändrad inställning så kanske det varit orsaken. Du har inte cyklat seriöst så många år så du kanske inte är uppe där att du tål så mycket intervaller som många andra "kända bloggare" i landet. Det går inte ta för stora kliv per säsong. Tror du borde bara köra lugn distans några veckor. Palle

    SvaraRadera
  3. Hej Patrik! Du har rätt att jag tränar hårt, men finns alltid dom som tränar hårdare=) har ändrat tillbaks till den gamla inställningen igen o kunnat köra 2 pass. Så hoppas att de berodde på de. Jag försöker alltid att få ett distanspass pass i veckan på 3-4 timmar. Oftast söndagar då de passar bäst. Är inte så orolig när de gäller intervaller, slutade med hockeyn för 2 år sedan o har tränat intervall varje sommar under tiden jag spelade.=)

    SvaraRadera