torsdag 23 februari 2017

Keep Focused!

Hej gott folk!

Blir allt glesare mellan inläggen på den här bloggen, men nu fick jag lite tid över innan jag ska ut i garaget o snacka lite skit med Monarken.

Ja som rubriken lyder,Behåll fokus! Jag skulle ljuga för er om jag skrev att jag inte är trött på att gå ut till garaget o sätta mig på monarken för att köra ännu ett intervallpass.
Men o andra sidan så tror jag inte att jag är ensam om att ha lite motivationsbrist just nu?
våren närmar sig, första tävlingen närmar sig, Nya cykeln har anlänt,  så visst borde man ha lite motivation.
Jag har inte tappat motivationen helt utan bara en liten del av den, men det är där Keep Focused kommer in i sammanhanget. Jag försöker följa min plan till 100% men det är inte alltid det går, det kommer saker o ting ivägen, kanske få ställa in ett pass eller flytta runt dom lite för att få ihop de.Och för att det ska funka och att motivationen inte ska försvinna helt så gäller det att verkligen behålla Fokus på dina mål o hela tiden tänka på varför man gör detta och hela tiden behålla drivkraften som tar dig framåt emot dina mål.

Jag tycker ändå att jag har lyckats bra med att behålla fokus på min träning, skrev för ett tag sedan att jag inte skulle missa några pass men redan då visste jag att det var något jag inte skulle lyckas hålla=)
Har fått ställa in några enstaka men då har jag sett till att köra hårdare på dom andra passen istället.
Så fokus är viktigt för att du ska kunna nå dina mål.

Nu blir de ett tröskelpass på min vän Monark!

Bra att ha som en liten påminnelse=) 

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar