söndag 18 december 2016

En typisk tränings vecka för mig!

Hej!

Tänkte ju att jag inte skulle skriva om hur jag tränar iår egentligen, just för att slippa en del av pressen! För den kände jag av alldeles för mycket förra året.

Men tänkte dela med mig av hur en träningsvecka kan se ut för mig, tänkte även dela med mig av hur en vecka kunde se ut förra vintern.=)



Såhär kunde en en veckas träning se ut under förra vinterhalvåret:

Måndag: 4x4 min intervaller

Tisdag: 5x1 intervaller

Onsdag: Vila

Torsdag: 4x4 min intervaller

Fredag: 10x1 min intervaller

Lördag: 3+ Distans

Totaltid: ca 8-8,5h


Och såhär kan de set ut denna vintern:


Måndag: 3x8 min intervaller + 2x5  Enbents intervaller

Tisdag: Styrka på gym

Onsdag: 4x4 min hög kadens intervaller + 2x5 min enbents intervaller

Torsdag: 4x6 min 40/20 intervaller

Fredag: Styrka på gym.

Lördag: Vila

Söndag: Distans 3-4h.

Totaltid: ca 11h

Som ni ser så har jag ökat träningstimmarna trots att jag inte fick iordning på ben o kropp inför säsongen som var.
Men som ni även ser så har jag lagt in 2 st gympass i veckan där fokus såklart ligger på ben och stabilitet, mage, bål o rygg.

Jag tror att dessa 2 gympass gör en stor skillnad för mig, kanske inte för någon annan men alla metoder passar ju inte alla. Runt den här tiden förra året så började mina ben att strula, o det höll i sig, tack vare styrkan på gymet så funkar benen betydligt bättre iår och har blivit starkare som väl är=)

Tanken är att jag ska försöka hålla mig till denna plan någon månad till eller två för att sedan göra om schemat lite då säsong börjar närma sig.


Hoppas de var en lite intressant läsning iaf=)


/Gross


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar