måndag 27 juni 2016

Att cykla utför!

Att cykla utför för var en ny upplevelse för mig, har åkt skidor utför men aldrig cyklat!
Men måste säga att jgr väldigt positivt överraskad över hur kul de var att köra downhill, även överraskad över hur jobbigt de var! Man tänker att man ska ju bara ner kan ju inte vara så jobbigt. Men att stå upp o ha full fokus på de man gör i dryg 5 minuter och att trampa emellan varven var mycket jobbigare än vad jag hade förväntat mig. Fast såg ingen nackdel med de fick ju träning för både ben o hjärta:)
Sen så är de ju ont helt riskfritt heller, vilket inte MTB heller är såklart, hade ett antal vurpor men klarade mig utan några större skador, lyckades iaf få ett litet fint köttsår på ena underarmen så den fick tejpas ihop men de överlever man:)

Hann med 2 pass på Fujin, Ett backpass uppför gustavsbacken med vidare cykling på lederna uppe på toppen! Andra passet var jag för mör o trött i benen för att orka cykla uppför så valde att ta liften upp istället:) Var mycket fin cykling uppe på toppen på dess leder, Sälen är vacker:)

Tack alla ni som var med o gjorde denna midsommar helgen fantastisk, ni vet vilka ni är:)

/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar