fredag 8 april 2016

Rekord!

Jaha vad hände egentligen? Motivationen  var lika med noll att ge sig ut idag. Hade ju egentligen tänkt att köra backintervaller  men eftersom "backjävlen" ligger 1 mil här ifrån och jag hade ont om tid så fick Jag kasta om lite.
Blev då istället 2 varv runt elljusspåret i full fart. Det är tungt det där spåret, mycket jobbiga stigar. Men iallafall, höll på att ge upp efter 1 kilometer då det kändes skit. Men gav mig fan på att jag ska ta mig runt dessa 2 varv.  Hade inte räknat med någon kalas tid men de blev de visst. Väldigt oväntat då formen känns allt annat än bra. Hade en rekord tid innan på 47:13 som jag satte den 20/8.  Men som sagt helt från ingenstans så slog jag visst den idag, drog till med en tid på 46:29 idag. Känns ju fantastiskt roligt att få slå rekord när formen känns som den gör, och med tanke på att man har varit förkyld senaste veckan. Framförallt är de ju en boost för självförtroendet.

/Gross



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar