lördag 16 april 2016

Oskarshamns Mtb bana!

Var iväg till Oskarshamn för att träna på.deras nybyggda mtb bana. Kul att pröva på något nytt och inte bara ligga och nöta på samma slingor hela tiden. 

Denna bana är ca 7,5km lång. Enligt min gps så var den 8km=). En mycket teknisk och stig riktigt bana som. Var väldigt blött idag så gjort både stenar, berghällar och rötter hala men tyckte de gick att gasa på rätt hyfsat ändå. Körde 3 varv varav första varvet var lite uppvärmning och för att få en liten överblick på vad som komma skall. 

Första varvet med fart tog jag mig jag med runt på 21:14 med en snitt hastighet på 22,5. Känner att jag snörat in på mycket snitt hastighet nu men de är kul så då får de bli så☺ . Andra varvet gick några sekunder snabbare, 21:11 och 22,6=) .

Lyckades även med att vurpa båda varven, men var snabbt uppe igen☺

Blev ett väldigt bra träningspass på en väldigt rolig bana som jag kan rekommendera.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar