söndag 3 januari 2016

3h snöcykling!

Eftersomatt att intervallerna igår kändes skit så fick de bli ett 3h långt distanspass idag istället.  Var ganska skönt att få komma ut o cykla i det fria istället för att sitta o stirra in i en vägg i 40 min som man annars gör.  Tror jag behövde detta långpass, kroppen kändes helt ok idag bättre än igår iaf.

Sen är de ju allltod en utmaning att cykla på oplogade vägar, vet aldrig vad som döljer sig under snön. Höll på att vurpa ett antal gånger då de var blank is under, men redde ut de med bravur=). Första 1,5 timmen snöade de på bra, hade lite problem med att se men de funka=)

Jag har en stor tendens till att frysa om mina fingrar, även tår. Men testade att lägga i värmepåsar i vantarna idag, måste säga att det funkade klockrent. Var tummen som frös annars så var de inga problem.  Hade även tå värmare.  Frös lite om fötterna iaf, men icke som jag brukar.



Nu tar vi kväller.
/Gross

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar